Skanskan ja Finitecin välinen yhteistyö käynnistyi keväällä 2019 Skanskan tunnistettua kehitystarpeita toiminnanohjausjärjestelmässään. Projektin tavoitteena oli viedä pääsääntöisesti taloushenkilöstön käytössä oleva ERP uudelle tasolle, tuoden mukaan toiminnallisuuksia joita oli rajattu ulos alkuperäisen ERP-kehitysprojektin scopesta. Tämän lisäksi kehitysjonossa priorisoitiin kehitysaihioita, joita oli noussut järjestelmän käytön aikana.Projektin liiketoiminnallisena tavoitteena oli ensisijaisesti parantaa työn laatua sekä vähentää manuaalista toistuvaa työtä ja siten mahdollistaa sisäisen asiantuntijatyön allokointi mielekkäämpiin ja tuottavampiin tehtäviin. Automatisaation myötä myös kulurakenne virtaviivaistui.Hankkeen haastavuutta korosti erityisesti monimutkainen toimintaympäristö sekä alkuvaiheessa verraten abstraktilla tasolla oleva scope. Projektin ominaispiirteiden pohjalta oli tunnistettu, että hankkeeseen kaivattiin luotettava ja vahvaan johtamiseen kykenevä vuorovaikutustaitoinen ERP-asiantuntija. Skanska valitsi kilpailutukseen useita toimittajia ja päätyi valitsemaan Finitecin ja Klaus Zaerensin. Valintaan vaikuttivat erityisesti Klausin vahva asiantuntijuus, persoona ja johtamiskokemus sekä Finitecin asiantunteva myyntityö.