CASE

VoIP-järjestelmäuudistus

Asiakaspalvelun laadun ja laajuudenkehitystä kustannustehokkaasti

Pohjantähti on suomalainen keskinäinen vakuutusyhtiö, joka on turvannut suomalaisten arkea jo yli 120 vuoden ajan. Pohjantähden toiminnassa on keskeistä asiakaspalvelun laatu sekä toimivuus.
Story image
Finitecin ja Pohjantähden yhteistyö käynnistyi syksyllä 2019. Yhteisötyön lähtötilanteena oli Pohjantähden tarve uusia silloinen VoIP-järjestelmä ja kilpailuttaa uusi ratkaisu. Tavoitteena oli laajentaa VoIP-ratkaisun toiminnallisuuksia pitäen huoli, että järjestelmän kustannukset pysyvät kohtuullisina. Hanke oli monisäikeinen ja potentiaalisia palvelutoimittajia oli useita, jolloin projektille kaivattiin johtaja, jolla oli subtanssiosaamista VoIP-ratkaisuista, kilpailutuksista sekä hyvät vuorovaikutus- ja johtamistaidot.


Finitec valikoitui toimittajaksi tarjottuaan projektinjohtoon Kimmo Mäkipaasoa. Valinnassa painoivat Kimmon osalta juuri oikeanlainen osaaminen, persoona ja hyvät referenssit vastaavista tehtävistä. Finitec puolestaan vakuutti asiantuntevalla ja jämäkällä otteellaan: toimitettavat tiedot olivat kattavia, kommunikaatio kirkasta, oikea-aikaista sekä miellyttävää ja kustannus- ja sopimusmallit olivat selkeät.


Hanke saatiin onnistuneesti maaliin aikataulussa. Projektin tavoitteet myös toteutuivat hyvin niin asiakaspalvelun laadulla kuin toimintojen laajuudella mitattuna. Kustannusten osalta tavoitteet ylittyivät, kun ratkaisun kustannustaso saatiin kokonaisvaltaisesti aiempaa ratkaisua edullisemmaksi.
Saimme projektin todella nopeasti alkuun. Kimmo lunasti heti lupaukset ja otti projektin haltuun. Hän sulautui nopeasti organisaatioomme, löysi oikeat henkilöt ja tuli toimeen heidän kanssaan erinomaisesti.

Elina Kotilainen, CIO

Pohjantähti

Voisimmeko toimittaa sinullekin samanlaista?

Contact person profile picture

Pia Laurinen

Senior Client Executive

0451172330

pia.laurinen@finitec.fi